جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۳۲:۲۵

سند بالا دستی منطقه آزاد چابهار ترانزیت است

باشگاه خبری فراساحل: رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در نشست با اعضای شورای تامین و شورای شهر سرخس با اشاره به اینکه چابهار امن‌ترین و کم هزینه‌ترین بندر برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس است افزود: چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در ورودی اقیانوس هند و آب‌های آزاد دنیا می‌تواند مکمل منطقه ویژه اقتصادی سرخس باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، حامد علی مبارکی اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار در اقلیمی به مساحت 14 هزار هکتار تعریف و به 9 پیکره با کاربری مختلف تقسیم شده است که سند بالا دستی این منطقه ترانزیت است.


وی تصریح کرد: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ترانزیت چابهار – میلک فعال شود تحول بزرگی در شرق کشور ایجاد خواهد شد و ما به خوبی میدانیم که ترانزیت ازچابهار به سرخس و دوغارون میتواند مزیتی را برای کل کشور و حتی جهان به دنیای پیرامونی و کشورهای محصور در خشکی ایجاد کند. مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه توسعه سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری است افزود: ایشان در این خصوص فرمودند دریای عمان گنجی است که ما تازه آن را کشف کردیم و به رئیس جمهور تاکید داشتند توسعه سواحل مکران از گواتر چابهار تا جاسک و سیریک در هرمزگان در دستور کار قرار گیرد.


مبارکی اقدامات دولت تدبیر و امید در چابهار را برشمرد و اضافه کرد: کارهای بسیار خوبی از جمله توسعه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری صورت گرفته و امیدواریم میزان تخلیه و بارگیری این بنادر از دو میلیون تن به 6 میلین تن در سال جاری برسد که تاکید دولتمردان بر این است این میزان تا 86 میلیون تن ارتقاء پیدا کند. فرماندار شهرستان سرخس در این نشست نیز گفت: امروز چهره  جدیدی از شهر چابهار را دیدم که برای خودم تازگی داشت و این تغییرات با مدیریت صحیح منطقه آزاد چابهار صورت پذیرفته است. سنجرانی در ادامه بیان کرد: پیشرفت امروز منطقه آزاد چابهار به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و ایران سرزمین اساطیری است که توران منطقه سرخس قلمداد می شود و جاده ابریشم روزگاری از همین منطقه گذر داشته است .



  کد خبر : 1494
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :